skapa byggobjekt



tryck på nästa

5. Tryck på ok

6. Se till att mesh är aktiverat, tryck på den röda pilen

7. Skapa en mapp på skrivbordet

8. Kalla den tsr w

9. Gör en undermapp som du kallar object

10. Spara filen som 1

11.Tryck på ok

12. Växla till modulur-1 medium level of detil och tryck på röda pilen

13. Spara i samma mapp fast som nr 2

14. Tryck ok

15. Växla till modulur-2 medium level of detil och tryck på röda pilen

16. Spara i samma mapp fast som nr 3

17. Tryck ok

18. Gå till milkshape,
tryck på file, import och TSRW Object

19. Öppna filen 1

20. Välj modell, select och se till att face är förbockat

21. gör en ruta runt pinnarna som på bilden

22. Tryck på delite

23. Under fliken model tryck på select ock se till att wertex är förkryssad

24. markera övre pinnen

25. välj move och markera y för att göra det mindre

26. flytta så här blev resultatet

27. gå till file export, wavefront OBJ

28. spara som 1.obj

29. öppna uvmapper och tryck file, load modell

30. öppna 1.obj

31. tryck ok

32. klicka må Edit, New UV Map, Box

33. se till att endast gaps im map är förbockat och tryck på ok

34. så här ser det ut nu.

35. gör en fyrkant som på bilden

36. dra den ovanpå bitarna son är exakt likadana

37. markera som på bilden

38. dra så det blir som på bilden

39. markera den lilla fyrkanten

40. dra den ovanpå det andra

41. markera så det ser ut som på bilden

42. flytta så det ser ut som på bilden

43. gå till File, Save textyre map

44. se till att det ser ut som på bilden. tryck på ok

45. spara som 1.bmp

46. gå till file, save modell

47. tryck på ok

48. spara över den gamla .obj filen

49. ta bort alla grupper

50. så här sedr det ut nu

51. tryck på file import wavefront OBJ

52. öppna 1.obj för att importera objektet du nyss mappat

53. gå till groups och se till att gruppen herter group 0

54.tryck på file, export, TSRW Object

55. spara som 11.wso

56. klicka på file, import, TSRW Object

57. välj 2.wso

58. så här ser det ut nu
59. gå till groups och välj den undre och tryck på hide

60.Under fliken model tryck på select ock se till att wertex är förkryssad

61. markera som på bilden

62. gå till groups och välj den undre och tryck på hide

63.gå till modell, move och tryck på x för att tet ska bli längre.

64. flytta så det ser ut som på bilden

65. gå till group och markerade den undre och tryck på delite

66. tryck på file, export, TSRW Object

67. spara som 22.wso

68. tryck på file, import, TSRW Object

69. välj 3.wso

70. så här ser det ut ny. 3.wso är bara stolpem

71. Under fliken model tryck på select ock se till att wertex är förkryssad

72.markera överdelen av stolpen

73. välj move och markera y för att göra det mindre

74. flytta så det ser ut som på bilden

75. gå till groups och ta bort den översta

76. så här ser det ut nu

77. tryck på file, export, TSRW Object

78. spara som 33.wso

79. gå tillbaka till workshop och klicka på gröna pilen

80. öppna 11.wso

81. tryck på ok

82. Växla till modulur-1 medium level of detil och tryck på röda pilen
83. öppna 22

84. tryck ok

85. Växla till modulur-2 high level of detil och tryck på röda pilen
86. öppna 33.

87. tryck ok


88. gå till textures mask och edit

89. tryck på den röda pilen

90. tryck på spara

91. tryck ok

92. gå till photoshop och öppna filen du nyss exporterade från workshop

93. se till att load using default sides är markerad. tryck ok

94. så här ser bilden ut

95. rita såhär det finns 4 färger du kan använda, röd, grön, blå och alpha menn dom flesta kommer inte med alpha. i det här fallet behöver jag bara en färg så jag gör hela bilden röd

96. spara som dds

97. spara som dxt1

98. växla tillbaka till workshop och tryck på gröna pilen

99 öppna filen du spara från photoshop nyss

100 tryck på done

101så här ser bilden ut

102. klicka på multiplier, edit

103. tryck på röda pilen

104. tryck på spara

105. växla till photoshop och öppna filen du nyss exporterade från workshop

106. se till att load using default sides är markerad. tryck ok

107. så här ser den ut men gör den grå

108. så här blev resultatet

109. spara som dxt1

110. tryck på gröna pilen

111. tryck på 1 och öppna

112 tryck på done

113. tryck på paftten a b eller c och edit. patten a är röd, patten b är grön och paggen c är det blår på mask bilden
114 tryck på edit

115. tryck på mappen så kommer du till palletterna

116. när du hittat en du vill ha markerar du den och klickar på done

117under HSVShift bg väljer du färg tryck done
118 så här ser resultatet ut
119. tryck på file, projectss contest
![]()
120. export, to .packadge

121. om du vill så fyller du i uppgifterna från thesimsresource.com annars låter du bli och avsluta med att trycka på ok.

122. spara som min stol.packadge

123. tryck ok

KLART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


























